muziektheater amsterdam

muziektheater amsterdam

donderdag 10 december 2009

Ding 9

Hierbij mijn "Denkmoment"

Wat mij opvalt is dat ik eenwantrouwige natuur heb. Om dit ook te kunnen staven heb ik op google de volgende zoekingangen gebruikt "Bewerken Kasteel Boxmeer " en jawel hoor ik kon mijn blog vinden en open maken en het antwoord dat mijn coach Sylvie gaf daar lezen.
Dus is mijn blog openbaar en moet ik mij er dus voor waken om prive-zaken op mijn blog te zetten of vertrouwelijke bedrijfszaken.
Wellicht kan de blog voor intern gebruik worden afgesteld, maar anders moet ons bedrijf een protocol maken met uitleg hoe het personeel moet omgaan met dit fenomeen.

Het was interessant om te zien hoe foto's kunnen worden toegevoegd en bewerkt voor mijn blog.
Voor dagelijks gebruik voor mijn werk zie ik zo op dit moment de voordelen nog niet, maar wellicht trekt de mist nog wat verder op.

Wat ik mij wel zou kunnen voorstellen is dat er een soort permanente werkgroep gemaakt wordt van de "knapste koppen" van ons team( dus al degene die voor de 23 dingen cum laude zijn geslaagd en die, omgaan met dit fenomeen als een hobby zien.( Want zo zou werk toch moeten zijn.) Dit kan wat mij betreft een mix van administratieve en bibliotheektechnische medewerkers zijn en indien mogelijk Cultura breed . Er wordt door een afdeling dan een opdracht geformuleerd, zodanig dat het "knappe koppen team" ermee aan de slag kan.

Voordelen zijn de snelheid waarmee de gewenste informatie via allerlei ingangen aan de opdrachtgever ter hand kan worden gesteld.
Voor de medewerkers, die het licht in mindere mate of geheel niet hebben gezien gaat belangrijke informatie toch niet aan hun neus voorbij.
Nieuwe trends zullen ze eerder ontdekken en kunnen beoordelen of het relevant is om tot hun arsenaal moet worden toegevoegd.
Voor de Culturawebsite zou dit team van een onschatbare innovatieve waarde kunnen zijn, dit geldt natuurlijk ook voor het intra-net.

Nadelen, daar wil ik mij nog in gaan verdiepen, maar laat ik buiten mijn ontboezeming aan het begin van dit bericht het daarbij laten.

Voor het slagen van mijn "voorstel moet er wel van hoog tot laag vertrouwen in dit team zijn.

1 opmerking:

  1. Het is zeker heel belangrijk om je bewust te zijn van het feit dat alles wat je op het internet zet door anderen gelezen kan worden.
    Leuk idee: zo'n "knappe koppen team", grappige naam ook. Nog leuker: dankzij deze cursus kunnen ook anderen die "knappe koppen" volgen en hoeven nieuwe ideeën/voorstellen op dit gebied niet vanaf nul uitgelegd te worden.
    Belangrijkste termen in jouw stukje: privacy en vertrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen

kasteel Boxmeer

kasteel Boxmeer