muziektheater amsterdam

muziektheater amsterdam

vrijdag 18 december 2009

Ding 11 Wiki's

Hallo allemaal,

Ik moet bekennen dat ik al wel eens voor het inlichtingenwerk in Wikipedia heb gekeken, maar omdat dit medium een permanentebewerking kent, heb ik toch de neiging om naar andere naslagwerken te kijken.

Het probleem met gewone encyclopedieën wordt wel steeds nijpender, ik ben bang er geen nieuwere druk komt van de bestaande encyclopedieën en van naslagwerken in papiervorm
Weet iemand of de redacties van Winklerprins en Britannica ook overwegen om een gedigitaliseerde versie op Internet te zetten, die permanent in bewerking is zoals bij de Wiki's?
Als dat dan zou werken zoals bij de Wiki's, maar dan met een redactie, die regelmatig lemma's wijzigt, dan zou dat voor mij wel veel meer gezag hebben.

Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het plaatsen van een bewerkt stukje in de Wiki en de controle van de tekst?

Er wordt ook geopperd dat het voor intern gebruik van nut is, dan moeten jullie mij maar tzt overtuigen met een proef.
Ik wil wel positief in het leven staan, door goede samenwerking , door overtuiging van anderen en door praktische uitvoering .


Hierbij meld ik mij aan voor een proef samen met mijn23dingenmaatjes

1 opmerking:

  1. Jan, er is een Brittanica on line, maar die is niet gratis. Wel is er een gratis proefperiode.
    Mij lijkt het de moeite waard: er zijn video's en geluidsfragmenten te beluisteren bij lemma's over muziek, zag ik in de gauwigheid. Helaas klopt het dus niet altijd: The best things in life are free, maar ik durf natuurlijk echt niet te oordelen.

    BeantwoordenVerwijderen

kasteel Boxmeer

kasteel Boxmeer