muziektheater amsterdam

muziektheater amsterdam

dinsdag 9 februari 2010

Dingen die ik niet geschikt vind voor bibliotheekgebruik

Hoewel ik al blog lezend al van tal van mensen heb vernomen, dat zij alles zo handig en geweldig vonden, vraag ik mij toch af of ze niet te veel naar de particuliere situatie kijken.

Hierbij mijn bevindingen als professionele gebruiker:Niet geschikte dingen voor bibliotheekgebruik: Zonder een handleiding hoe er professioneel aan de balie mee om te gaan vind ik:

  • Twitteren : het volgen van mensen lijkt mij een vervelende bezigheid en al helemaal als dat aan de balie moet gebeuren, dat moet maar privĂ©.

  • Flickrn en Fotobewerking is wel heel mooi om te zien, maar toch minder van belang voor het inlichtingenwerk.Wellicht meer voor degenen die de tentoonstellingen verzorgen.

  • Librything : wel leuk om te doen, maar ik heb toch echt geen behoefte om tijdens het inlichtingenwerk er met mensen over te chatten, wie weet zijn er nog andere toepassingen mogelijk. Ik laat me graag voorlichten.

  • Muziek-online en het sociale netwerk: Zie hier geen toepassing aan de balie.

  • Podcast: idem

  • Blog: een logboek bij houden is blijkt nu hartstikke leuk en je wordt er apentrots van, maar hoe te gebruiken voor het inlichtingenwerk.
  • Hyves: Als ik iets frustrerend vind, dan is dat Hyves. De vrijblijvendheid waarmee dit alles gepaard gaat vind ik verschrikkelijk. Als ik een vriend een krabbel stuur, dan verwacht ik op zijn minst een fatsoenlijk antwoord.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kasteel Boxmeer

kasteel Boxmeer