muziektheater amsterdam

muziektheater amsterdam

donderdag 11 februari 2010

Allerlaatste mededeling over de cursus 23 dingen

Cursus was zeer interessant,

maar vergde wel bloed, zweet en tranen.

Positief was mijn eigen instelling. Ik kan met eer en geweten melden, dat ik er mijn hele ziel en zaligheid in gelegd heb. Als een leeuw heb ik met de materie geworsteld. Ik voelde mij wel af en toe gelijk David die vecht met Goliat, maar ik heb de 23 dingen klein gekregen.

Een aantal zaken, die ik niet kwijt kan in de bladzijden met positieve c.q. negatieve conclusies wil ik hier bespreken:


Mijns inziens zou er veel meer aandacht besteed moeten worden bij het van start gaan van de cursus over :


Hoe bescherm je je eigen privacy, hoe voorkom je dat je ongewild op Google te bewonderen bent.


Daarnaast zou ik het toch wel heel erg van belang vinden, dat we manieren vinden om al deze toepassingen ook in ons werk op een zo adequate manier leren uitvoeren.


Bijvoorbeeld zou coach S. niet een interactieve website kunnen creëereen op de Cultura-Ede site van ons bedrijf (en dat de cursisten haar daar items voor aanleveren, of samen met haar een redactie vormen.)(Denk aan mijn eerder genoemde knappe koppen team)


Hoe gaan we met het geleerde professioneel om?


Zijn alle toepassingen zonder gevaar voor virussen of andere ondermijningen van ons computersysteem uit te voeren. Wat is het oordeel hierover van de afdeling ICT?


Nu moet ik er een punt achter zetten. Raar hoor, maar ik ga nu mijn persoonlijke vrijheid tegemoet. Dank aan mijn coaches en al de collega's, die mij met raad en daad terzijde hebben

gestaan.


3 opmerkingen:

  1. Geniet van de vrijheid,J.O. zoals ik heb genoten van jouw vertellingen over het worstelen met de materie van de 23 Dingen. Ik heb vaak hardop moeten lachen, maar bedenk nu, dat dit misschien helemaal de bedoeling niet was.
    Daarnaast stip jij zaken aan waar iedereen maar aan voorbij gaat, zoals in het bovenstaande de noodzaak aan veiligheidsvoorlichting.
    Nu vinden jij en ik dat we in deze cursus heel ver zijn gegaan, maar ik vermoed dat we in internet-opzicht hele onschuldige kleutertjes zijn en ik ga er voor mijn gemoedsrust van uit dat 'ons'bibliotheeksysteem niet aangetast kan worden door ons. Het spreekt toch vanzelf dat je niets downloadt op de werkcomputers, dat is, meen ik, ook niet mogelijk. Je privacy is iets wat wel in het geding kan komen; ik maak me ook best zorgen om de vele digitale sporen die ik door deze cursus heb getrokken. En ik kan me nu overal afmelden, voorzover ik dat al niet gedaan heb, maar dat schijnt niet écht te helpen. Echt leuk vind ik het niet, maar anderzijds beleef ik wel heel veel plezier aan de computer. BBIWY (Big Brother is watching you) is allang realiteit, ook op andere gebieden. Als binnenkort overal de OV Chipkaart is ingevoerd kan altijd worden nagegaan waar en wanneer jij ergens naar toe bent gereisd.Dat is toch ook een 'unheimische'gedachte?
    Je artikel over de punten die je niet geschikt vindt voor 'aan de balie': daar ben ik het in grote lijnen mee eens, maar niet m.b.t. Library Thing: ik heb het al een paar keer gebruikt om iets meer te weten te komen over bepaalde boeken waar klanten naar vroegen. Maar er moet wel tijd voor zijn en meestal is er dat niet. Wie weet raken we zó bedreven in de nieuwe technieken dat het ons tijd oplevert i.p.v. tijd kost. Wat we er ook mee gaan doen of niet doen: vind jij nou ook niet dat we een stuk wijzer zijn geworden? Gelukkiger, dat zit nog, maar ik vond het wel noodzakelijk, al kan je dat pas zeggen na afloop. Hoe dan ook: als je de champagne koud hebt gezet ontkurken we nu Plop!! de fles en nemen een heerlijke, helaas virtuele slok. Leve (voor jou) de vrijheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi JanOpera,

    Het is je gelukt! Proficiat!En nu lekker wandelen of af en toe toch eve op de computer?
    Wel spannend hoe het nu allemaal verder gaat. Hopenlijk kunnen we het daar in de evaluatie over hebben.

    Groetjes van Roseboompje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha JO aka JB aka David, ik verbeeldde me jouw zucht van opluchting gehoord te hebben: het is volbracht! En je hebt het heel goed volbracht; mijn welgemeende complimenten.

    Tijdens de afsluiting zal er zeker ingegaan worden op de verschillende evaluaties. Ik ga beginnen met het verzamelen van de diverse punten. Jouw vraag m.b.t. de privacy zal zeker aan bod komen. Misschien zelfs via mijn blog...

    Het was heel leuk om jou te coachen en ik heb genoten van je berichten. Of dit mij tot een "knappe kop" (op dit gebied) maakt, weet ik niet; ik vind het wel een mooi compliment. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen

kasteel Boxmeer

kasteel Boxmeer